چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

نگارش نخست دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی شامل ۹۱ مقاله علمی در مراسمی امروز چهارشنبه ۲ مهر رونمایی شد.

دانشنامه دفاع مقدس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر اجرایی دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برآورد می‌شود در دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی، چهار هزار مدخل از تمام موضوعات جنگ در قالب ۳۰ جلد شامل مقاله و پرونده علمی نوشته شود که البته تکمیل این طرح عظیم چهار سال طول می‌کشد.

سرهنگ سیدنعمت‌الله سجادی افزود: برای این که متولیان دانشنامه از نظرات منتقدان بهره‌مند شوند و همچنین به وعده خود برای ارائه بخشی از دانشنامه عمل کرده باشند یک جلد نمونه یا در اصطلاح پیش جلد دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی تدوین و امروز طی مراسمی رونمایی شد.

وی ادامه داد: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی بیش از ۵۰ نویسنده و محقق در قالبی جهادی در چهارگروه نظامی، شهدا و اشخاص، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کنند تا مقالات را برای تکمیل ۳۰ جلد از این مجموعه آماده کنند. دانشنامه منبع اصلی محققان، نویسندگان، فعالان هنری، فیلمنامه‌نویسان و رمان‌نویسان در تولید آثار تحقیقی، ادبی و هنری خواهد بود.

مدیر اجرایی دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: همچنین امروز کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد دفاع مقدس استان خراسان رضوی در مشهد نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که این مجموعه در کنار دانشنامه می‌تواند نقش مهمی در خلق آثار ادبی، هنری و تحقیقی پیرامون دفاع مقدس ایفا کند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۱۰۰ هزار رزمنده، ۱۷ هزار و ۲۸۳ شهید، ۴۹ هزار و ۶۹۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

کد خبر 551740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha